WEBINARY

15 marca 2022
Nie jest tajemnicą, że pracownicy salonu kosmetycznego narażeni są na bezpośredni kontakt z klientem, w szczególności ze skórą klienta, a także z materiałem biologicznym, np. krwią.
12 marca 2022
W salonach, w których wykonywane są zabiegi ingerujące w skórę ubezpieczenie OC (choć obecnie nieobowiązkowe) powinno być jednym z najważniejszych narzędzi mających wspomóc kosmetyczkę/ kosmetologa w sytuacji, gdy pojawią się roszczenia ze strony klienta, albo gdy zostanie popełniony błąd przy wykonywaniu usługi.
03 marca 2022
Ostatnie dni przynoszą niedobre wieści od naszych wschodnich sąsiadów. Wojna powoduje napływ obywateli Ukrainy, którzy szukają w naszym kraju spokoju i bezpieczeństwa. Część z nich złoży wnioski o status uchodźcy, co wyłączy (przynajmniej w obecnym stanie prawnym- trwają prace nad specustawą mającą to zmienić) możliwość zatrudnienia przez 6 miesięcy. Jednak część z nich będzie chciała legalnie podjąć pracę i a
21 lutego 2022
Niedawno pisałam o tym, że nałożenie obowiązku szczepień na pracowników służby zdrowia w drodze rozporządzenia godzi w konstytucyjne zasady i może skutkować tym, że nie będzie jak tego obowiązku wyegzekwować. Im bliżej jednak terminu wejścia w życie rozporządzenia, tym więcej pojawia się głosów wskazujących, że pracodawcy mają możliwości wyegzekwowania tego obowiązku od swoich pracowników.
16 lutego 2022
W czwartek (10.02) Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Kosmetologii „Przyjazna Kosmetyka” opublikowało listę zabiegów, które mogą zniknąć z gabinetów kosmetycznych. Lista ta została przekazana Ministerstwu Zdrowia przez lekarzy. „Wypłynęła” w związku z pracami Parlamentarnego Zespołu ds. Podiatrii, Podologii i Kosmetologii.
01 lutego 2022
Od 1 marca wejdzie w życie nowelizacja rozporządzenia Ministra Zdrowia z 20.03.2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii. Nowelizacja zakłada, że niektóre grupy zawodowe będą zobowiązane do szczepienia przeciwko COVID-19.
10 stycznia 2022
Rozpoczęcie działalności w branży kosmetycznej najczęściej wiąże się z założeniem własnego gabinetu. Pamiętać przy tym należy, żeby dobrze zbadać rynek, przygotować się na (przynajmniej początkowo) wydatki przewyższające przychód oraz wybrać odpowiednią formę prowadzenia działalności (oraz opodatkowania).
10 stycznia 2022
Jeśli chodzi o przepisy prawne, które regulowałyby kwestie związane z uprawnieniami zawodowymi kosmetyczek, to należy podkreślić jedno- brak jakichkolwiek przepisów. Żadna ustawa, czy rozporządzenie, nie określa jakie kwalifikacje należy posiadać, aby wykonywać zawód kosmetyczki. Nieco inaczej jest z kosmetologami, bo w ich przypadku mamy nawet do czynienia z kierunkiem studiów. Ale w przypadku kosmetyczek nie mamy zupełnie nic.
15 grudnia 2021
Na wstępie należy podkreślić, że dokumentacja w salonie kosmetycznym, choć wydaje się mało przydatna, jest jednym z najważniejszych elementów zabezpieczającym kosmetyczkę przed ewentualną odpowiedzialnością. Jednak nie chodzi tu o jakąkolwiek dokumentację, bo taka ochrony nie zapewnia, a o dokumentację, która będzie spełniała kilka podstawowych warunków:
12 czerwca 2021
Odpowiedzialność niezależnie od szkody Prawa pacjenta są na tyle ważne w polskim systemie prawnym, że lekarz (klinika) może ponosić odpowiedzialność za ich naruszenie nawet wtedy, gdy pacjent nie poniósł żadnej szkody. Wystarczy sam fakt naruszenia choćby jednego z tych praw i już mamy podstawę do dochodzenia przez pacjenta prawa do zadośćuczynienia za ich naruszenie.
16 maja 2021
Wielu lekarzy zastanawia się, jak prawidłowo wypełniać dokumentację pacjenta. I co najważniejsze- kiedy to robić. Odpowiedź na to pytanie jest jedna- jak najbardziej szczegółowo i dokładnie, a także jak najszybciej po przyjęciu pacjenta. Poprawnie prowadzona dokumentacja, zawierająca opis wszystkich procedur, zabiegów, informacji przekazanych pacjentowi (a także informacji uzyskanych od pacjenta) daje nie tylko poczucie bezpieczeństwa lekarzowi (gdyby doszło do sporu
11 kwietnia 2021
O czym powinien pamiętać lekarz, który chciałby nagrać film szkoleniowy z udziałem pacjenta? Czy potrzebna jest jego zgoda? Lekarze często zadają sobie takie pytania, zwłaszcza w dobie social mediów i promowania się w nich.
17 marca 2021
Inspiracją do napisania tego tekstu było pytanie od jednego z lekarzy, czy pacjent może nagrywać przebieg wizyty? Czy musi to robić jawnie, czy może w tajemnicy? Gdzie znajduje się granica pomiędzy osobami wykonującymi zawód medyczny a pacjentami, która pozwala na podejmowanie czynności zawodowych z poszanowaniem praw obu stron?
07 lutego 2021
Pacjenci coraz śmielej korzystają z dostępu do sieci i z możliwości wyrażania tam opinii o lekarzach. O ile konstruktywna krytyka jest ze wszech miar potrzebna, o tyle nadużywanie wolności słowa może już nieść za sobą poważane konsekwencje, bowiem lekarz nie jest bezbronny i ma szereg możliwości, aby bronić swojego dobrego imienia. Warto jednak pamiętać, że w przypadku niepochlebnych opinii w
11 sierpnia 2020
Klauzula sumienia, wzbudzająca tak wiele emocji, to nic innego, jak możliwość odstąpienia od leczenia. Pisałam już o tym tutaj (link do poprzedniego tekstu). Jednak dziś zajmę się tylko tym jednym zagadnieniem- głównie dlatego, że Sejm szykuje się właśnie do zmiany przepisów nazywanych potocznie klauzulą sumienia. Po co nam klauzula sumienia w ogóle potrzebna?
08 lipca 2020
Jednym z podstawowych praw pacjenta, jest prawo do uzyskania świadczenia zdrowotnego. Wynika to zarówno z Konstytucji RP jak i z ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Czy jednak oznacza to bezwzględny nakaz dla lekarza, by leczył danego pacjenta?
12 czerwca 2020
Walka z rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2 wymusiła zmiany w funkcjonowaniu wielu gabinetów lekarskich. Choć nie było odgórnego nakazu ich zamykania wiele z tych gabinetów- przynajmniej w pierwszym okresie epidemii- zawiesiło swoją działalności. Jednak przedłużający się okres epidemii sprawił, ze lekarze coraz częściej myślą o powrocie do prowadzenia działalności. Jak to zrobić bezpiecznie- dowiesz się z naszych artykułów na blogu.
24 maja 2020
Prawa pacjenta są na tyle ważne w polskim systemie prawnym, że lekarz (klinika) może ponosić odpowiedzialność za ich naruszenie nawet wtedy, gdy pacjent nie poniósł żadnej szkody. Wystarczy sam fakt naruszenia choćby jednego z tych praw i już mamy podstawę do dochodzenia przez pacjenta prawa do zadośćuczynienia za naruszenie praw pacjenta.
11 maja 2020
Stan prawny maj 2020
02 marca 2020
Lojalny pacjent to ogromna wartość dla placówki medycznej, to klucz do sukcesu. Lojalny pacjent to taki, który nie tylko będzie wracał, aby dalej korzystać z usług w Państwa klinice, ale również taki, który zarekomenduje Państwa usługi innym pacjentom.  Jakie cechy posiada pacjent w dzisiejszych czasach? Czego oczekuje?

KONTAKT

Twój e-mail:

Treść wiadomości:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, w celach marketingowych, w tym na otrzymywanie na podany adres e-mail informacji handlowej wysłanej przez Medical Public Relations z siedzibą w Gdyni ul. Wrocławska 75 A, zgodnie z Ogólnym Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204z zm.)

Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany — dziękujemy.

Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Medical PR © 2022

Stronę stworzono wykorzystując kreator stron www So Blue Sky